У продовження теми «газової війни» в Нікополі… Зараз в нашому місті відновилась нова хвиля масового відключення квартир від газопостачання з невідомої причини. У підтвердження цього ми спробували розібратись в одній окремій ситуації. І ось, що у нас вийшло.
На початку тижня до нас звернулись мешканці під’їзду п’ятиповерхівки по вулиці Шевченко, 209. Люди скаржились на те, що вже вісім днів сидять без газу. Ще на минулому тижні працівники Нікопольського управління експлуатації газового господарства відключили від газопостачання весь стояк. Без будь-яких пояснень та попереджень. З тих пір жителі щодня намагались достукатись до різних служб підприємства, але, крім відмовок, грубощів та обіцянок, нічого у відповідь не отримували.
Серед постраждалих від «газової атаки» були і маленькі діти, і інвалід дитинства похилого віку. Як виявилось, люди вже не вперше опиняються в подібній ситуації. Минулого місяця з ними таке вже траплялось, що ще більше насторожує.
Поспілкувавшись з постраждалими жителями, ми дізнались подробиці.
- Це жахлива ситуація. Я спочатку намагалась різними способами достукатись до працівників міськгазу, але марно. Зрозуміла, що треба якось пристосовуватись, тому що це надовго. Більше того, можу вам з повною відповідальністю сказати, що всі жителі по стояку справно платять за послугу, тому претензій з боку підприємства до наших жильців бути не може, - говорить Лариса, жителька квартири № 40 по вулиці Шевченко, 209.
Родина Лариси використовує для приготування їжі мультиварку, а банні дні члени її сім’ї влаштовують у родичів. Тому що скупати півторарічну донечку за допомогою нагрітого чайника не дуже виходить.
Пенсіонерка та інвалід дитинства Альбіна Миколаївна з першого поверху, дуже ображена цією ситуацією. Скрутне матеріальне становище ще більше ускладнює життя. Ображена бабуся змушена користуватись стареньким обігрівачем, де чайник з водою нагрівається не менше двох годин. Про нормальне харчування взагалі говорити не доводиться. Ще більше ображає те, що старенька завжди справно сплачує за послуги газопостачання навіть на декілька місяців вперед, щоб зайвий раз не ходити, бо дуже важко. В нашій присутності ще раз намагається додзвонитись до технічної служби міськгазу. Тривалий час лінія залишається зайнятою, а коли ми у телефонній трубці почули, що майстер вже виїхав, радість в очах Альбіни Миколаївни важко було не помітити. Тобто, пообіцяли сьогодні приїхати. Нам дуже хотілося зустрітись з майстром, але, на жаль, не дочекались. Як з’ясувалось, він приїхав пізніше.
Із розповіді жителів нам стало відомо, що інші постраждалі сусіди також вчасно сплачують за спожитий газ. Навіть - житель квартири на четвертому поверсі, який зараз бере участь в АТО на Сході країни. З цього витікає ще одне запитання? За нормами технічного обслуговування, працівники міськгазу не мають права вимикати ресурс, не потрапивши в кожну квартиру. Що ж сталося у цьому випадку? Ми звернулись до керівників газового підприємства Нікополя. Щоправда змогли отримати коментар тільки на другий день (в середу – 17 вересня), потрапивши на прийом без запрошення.
Роз’яснити ситуацію, що склалася за вказаною адресою, нам погодився виконуючий обов’язки заступника директора Нікопольського управління експлуатації газового господарства Максим Бойко:
- За цією адресою проводились планові роботи, які завчасно були внесені в графік. Об’ява про це вивішувалась з уточненням дати проведення планових робіт міськгазом. По цьому стояку спостерігалось падіння напруги. Всі жильці не змогли надати нашим працівникам доступ до своїх квартир, тому довелось вимикати газ на деякий період.
А роз’яснення були абсолютною протилежністю тим словам, що ми почули від жильців.
По-перше, за нормами Положення про технічне обслуговування газових систем, працівники міськгазу не мали права проводити планові роботи, не потрапивши в кожну квартиру. (Рахуємо, перше зауваження.) Чому ж раніше працівники міськгазу не знайшли способу потрапити в квартиру, аби не завдавати шкоду іншим абонентам? Абсолютно законним вважається відкрити помешкання без господаря в присутності працівників міліції, і швидко вирішити проблему. Або провести газ методом обведення квартири, в якій тривалий час відсутній господар. Але остання процедура вимагає матеріальних затрат, що зовсім не вигідно підприємству. Легше відключити весь стояк і чекати, доки ситуація вирішиться сама собою.
В коментарі Максима Бойка ми почули, що працівники міськгазу не порушували жодних правил і заздалегідь попередили жителів під’їзду про планові роботи, та надали інформацію до управління житлово-комунального господарства. Ми перевірили цю інформацію, і знову переконались у суперечливості слів працівників газового підприємства. В переліку адрес планового відключення газу на вересень будинку по вул. Шевченко, 209 ми так і не знайшли. (Рахуємо, друге зауваження.) Як і мешканці під’їзду - попереджувальної об’яви на стояку, яка мала там з’явитись за п’ять днів до проведення робіт. (Рахуємо, третє зауваження.) А це все - порушення пунктів Положення про технічне обслуговування газових систем з боку підприємства.
Постраждалі мешканці зуміли знайти телефон відсутнього сусіда. Після цього ситуація почала рухатись до її завершення. 18 вересня після 10-денного безгазового періоду жителям вказаного дому таки підключили ресурс. Працівники міськгазу зробили винуватцем відсутнього власника квартири № 46, мовляв, тут був виток газу через самовільно встановлений газовий прилад. Кого ж іще звинуватити? Звісно, ми не беремось аналізувати висновки спеціалістів. Можливо, вони і відповідають дійсності. Тільки от чому 4 квартири, де мешкають двоє малолітніх дітей та люди похилого віку, мали страждати через бездіяльність працівників міськгазу?
Подібних ситуацій в Нікополі безліч, особливо по вулиці Шевченко та проспекту Трубників. Причини газового свавілля підприємства-монополіста зовсім не зрозумілі. Припускаємо, що таким чином працівники міськгазу намагаються боротись з боржниками, але чому страждають невинні люди! Наслідки газового натиску шокують людей. Збентежені нікопольці з жахом уявляють, що ця ситуація продовжуватиметься взимку, коли люди просто замерзатимуть без газу, а деякі – і без гарячої води.
Відділ прес-служби міської ради
8 комментариев