З початку повномасштабного вторгнення рф в Україну траплялись непоодинокі випадки коли деякі «блогери», «тіктокери» або пересічні громадяни вирішували провести відеозйомку місць прильотів ракетних або артилерійських ударів. Хотілося б вірити, що це відбувалось виключно з метою інформування громадськості щодо злочинів рф в Україні, але ж, вказані відео та фотоматеріали допомагають окупантам скорегувати вогонь та наносити більш точні удари. Проведення фото- та відеозйомки в Україні з моменту введення воєнного стану 24 лютого 2022 року ускладнилося. Багато професіоналів і любителів фотографії та відео протягом останніх семи місяців зіткнулися з проблемами, коли на проведення зйомки або потрібен дозвіл, або взагалі діє заборона знімати на тих локаціях, які вони обрали для своїх зйомок.
В Україні діє низка нормативно-правових документів, які встановлюють певні обмеження.
Наприклад, деякі обмеження діють і в мирний час, оскільки передбачені Законом України «Про державну таємницю».
Зокрема, статтею 8 цього Закону визначено перелік відомостей у сфері оборони, що належать до військової таємниці. Цей перелік передбачає значний обсяг інформації, об'єктів і відомостей, що становлять державну таємницю (відомості про озброєння, дислокацію, пересування, результати діяльності) Збройних Сил України та інших військових формувань. Відповідно до статті 18 Закону України «Про державну таємницю», з метою охорони державної таємниці вводяться обмеження оприлюднення, передавання іншій державі або розповсюдження іншим шляхом секретної інформації. Тому навіть у мирний час встановлено обмеження фото- та відеофіксації військових об'єктів і діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань.
- Які військові об'єкти та формування заборонено фотографувати та фіксувати на відео, згідно зі ст. 8 Закону України «Про державну таємницю»:
- підготовка та проведення військових операцій;
- стратегічне та мобілізаційне розгортання військ;
- найважливіші показники, що характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову та мобілізаційну готовність, бойову й іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сила України;
- дислокація, характеристики пунктів управління Збройних Сил України;
- геодезичні, гравіметричні, картографічні та гідрометеорологічні дані, що мають значення для оборони країни;
- системи озброєння;
- показники розвитку Збройних Сил України та їх можливостей;
- склад, завдання і матеріально-технічне забезпечення розвідувального органу Міністерства оборони України;
- особовий склад Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, а також осіб, які співпрацюють або раніше співпрацювали на конфіденційній основі із Силами спеціальних операцій Збройних Сил України;
- методи та результати ведення руху опору, оперативний резерв і мережа осередків руху опору.
Крім того, за вчинення подібних дій передбачена кримінальна відповідальність за ст. 114-2 Кримінального кодексу України («Несанкціоноване поширення інформації про направлення, переміщення зброї, озброєння та бойових припасів в Україну, рух, переміщення або розміщення Збройних Сил України чи інших утворених відповідно до законів України військових формувань, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану»).