Протягом 2015-2016 рр. в м.Нікополь з великою активністю утворюються об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. Але їх самостійна господарська діяльність неможлива, оскільки органи місцевого самоврядування не координують цей процес і вимагають від співвласників виконання певних процедур, які не передбачені ні Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків», ні Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Практика створення ОСББ в м.Нікополі наступна. Після державної реєстрації, ОСББ направляє лист-повідомлення в УЖКГ м.Нікополь, попередньому балансоутримувачу КП «ЖТІ» НМР та управлінській компанії, яка обслуговувала будинок до створення ОСББ. В листі зазначена нова форма управління будинком і прохання розірвати діючі угоди щодо управління спільним майном, які були укладені до створення ОСББ. Також співвласники зазначають дату, з якої вони самостійно управляють своїм будинком. До листа додається витяг з ЄДРПОУ.
Далі ОСББ укладає відповідні договори на ведення господарської діяльності. Наприклад, договори на вивезення побутового та негабаритного сміття, обробку підвальних приміщень (дезінсекція, дератизація), перевірку ДВК, відшкодування витрат на витрачену ел.енергію в місцях загального користування, виготовлення проектно-кошторисної документації на ремонт будинків, договори на використання води для поливання дворів, договори сервітуту, оренди спільного майна та ін. ОСББ відкриває поточний рахунок в банку. Власники сплачують кошти на власний рахунок і розраховуються за надані послуги.
Після державної реєстрації ОСББ, обов’язково направляється лист до Управління праці Нікопольської міської Ради із проханням укласти договори на компенсацію пільг та субсидій за пільгові категорії населення. Ось тут і починається аналіз державними службовцями, чи вигідно, в будинку створене ОСББ, чи ні. Із одними будинками УПСЗН укладає угоди одразу. А для інших створюються певні додаткові умови, яких вимагає начальник УПСЗН Полянська Олена Павлівна. Пакети документів на укладання договору змінюються для кожного ОСББ. Так, своєчасно отримують пільги та субсидії невеличкі ОСББ 8-15 квартир. Вони нікому не цікаві. Наприклад ОСББ «Флора-Н» (15 квартир), ОСББ «Вулик-Н» (8 квартир), ОСББ «Молочник-Н» (8 квартир), або ОСББ «Данстер-Н» (8 квартир) для укладання угоди із УПСЗН подавався один пакет документів. А от від більших ОСББ вимагається зовсім інший.
При цьому правила гри можуть бути змінені будь-якого місяця господарювання. Наприклад, із ОСББ «Шамсія-Н» (вул. Шевченка 203) був укладений договір із УПСЗН 28 грудня 2015 року, із ОСББ «Штіль-Н» (вул. Гончара 7) 27 січня 2016 року, із ОСББ «Сварог-Н» (пр. Трубників 32) 30 грудня 2015 року. Об’єднання отримували компенсацію із бюджету. Однак, з березня 2016 року УПСЗН зупинило нарахування та виплату пільг та субсидій зазначеним ОСББ.
Зі слів начальника УПСЗН Полянської О.П., умови нарахування пільг та субсидій для ОСББ диктує керуюча компанія «ДомКом-Нікополь». Начебто керуюча компанія не згодна із тим, що будинки ОСББ обслуговуються самостійно і від цього вона несе збитки. Тому Полянська О.П. пропонує для початку узгодити створення ОСББ із КК «ДомКом-Нікополь».
Така ситуація в місті склалася лише з керуючою компанією «ДомКом-Нікополь». Якщо будинки відмовляються від послуг КК «Ніко-Арс», то ніяких перешкод не існує. Договори на компенсацію пільг та субсидій УПСЗН укладає на підставі стандартного набору документів. Так, наприклад ОСББ «Мідгард-Н» (вул. Херсоснька 367/3) своєчасно отримує всі виплати за пільгові категорії населення.
Більше того, новостворені ОСББ приймають участь у державній програмі енергоефективності, деякі з них вже отримали пільгові кредити і отримали компенсацію від держави за рахунок коштів державного бюджету. Однак, субсидій і пільг не отримують.З травня 2016 року і до теперішнього часу ми неодноразово звертались до начальника УПСЗН Полянській О.П. із проханням вирішити це питання. Однак, навіть у прийомні дні вона уникала зустрічей із громадянами, яким не нараховуються виплати. У квітні 2016 року Полянська О.П. організувала зустріч представникам ОСББ із начальником відділу субсидій Остапенко Надією Миколаївною. На зустрічі Остапенко Н.М. запевнила присутніх, що ситуація буде вирішена найближчим часом.
Представники будинків ОСББ передали їй особисті листи на ім’я начальника УПСЗН із проханням повернути їм нарахування пільг та субсидій. Але станом на 09 липня 2016 року на жоден лист відповіді не надійшло. З березня 2016 року не нараховуються пільги та субсидії мешканцям будинків № 1 по вул. Надьожкіна, № 7 по вул. Гончара, № 186 по вул. Шевченка, № 203 по вул. Шевченка, № 32 по пр. Трубників.
Будинки ОСББ, у яких в перший рік господарювання бракує коштів на всі види робіт, і в яких багато мешканців мають право на субсидію, доведені до банкрутства. На останнє звернення до відділу субсидій 8 липня 2016 року, Остапенко Н.М. повідомила, що в УПСЗН немає часу робити перерахунки. Всі співробітники УПСЗН дуже зайняті черговою перевіркою КРУ.
І знову залишається чекати, може місяць, а може і невідомо скількиПосмотреть онлайн файл: IMG_20160709_0001_NEW.pdf
Посмотреть онлайн файл: IMG_20160709_0002_NEW.pdf
Посмотреть онлайн файл: IMG_20160709_0003_NEW.pdf