ВСІ НОВИНИ:

Коментар прес-секретаря Нікопольського благочиння УПЦ Київського Патріархату

Коментар прес-секретаря Нікопольського благочиння УПЦ Київського Патріархату ієродиякона Меркурія (Скорохода) стосовно інтерв’ю «Правому сектору» благочинного м. Нікополя протоієрея Миколая Марущака УПЦ Московського Патріархату 

На веб-сайті газети «Город Никополь» з’явився матеріал під назвою: «Протоиерей УПЦ МП Николай Марущак ответил на вопросы Правого Сектора» від 12.05.2015-го року.  
Проаналізувавши цей відеосюжет хотілося б внести свій коментар, бо в наданому інтерв’ю, отець Микола зачіпає питання нібито проукраїнської позиції керівництва УПЦ МП та створення Помісної Української Православної Церкви. 
 
По-перше, Нікопольський благочинний УПЦ Московського Патріархату лукавить, коли каже про позицію їх Церкви стосовно соборної України. Для елементарного прикладу хоча б взяти те, що Кримська єпархія УПЦ МП вже офіційно перереєструвалась в Мінюсті за Законами РФ,  як централізована релігійна організація Російської Федерації тим самим офіційно визнавши передачу Криму РФ.
 
Далі ми всі бачили, як митрополит Іоанікій (УПЦ МП) приїджав на «інавгурацію» так званого «прем`єра ЛНР» Ігоря Плотницького. Йдем далі, вікарій Чернівецької єпархії єпископ Лонгін (УПЦ МП) проклинає сучасну владу і виступає за те, аби не приймати участь у війні з Росію, а митрополит Луганський Митрофан називає Збройні Сили України фашистським формуванням.  
 
А ось вчинок московських архієреїв УПЦ МП 8-го травня, з сидінням в залі Верховної Ради коли зачитувались посмертно Герої, що віддали життя на Донбасі взагалі наштовхує на думку, в якій країні вони служать і кому?! 
 В загальнолюдській культурі прийнято шанувати померлих, наприклад, вставати при згадці про загиблих, яких би ти поглядів не притримувався. Серед зачитаних у Верховній Раді імен, я переконаний, були і прихожани УПЦ Московського Патріархату. Хто вони для Митрополита Онуфрія – Каїни?! 
 
Чим далі, тим стає цікавіше. 11 травня 2015 єпископ Новоазовський (знову ж таки УПЦ МП) Варсонофій (Винниченко), вікарій Донецької єпархії, у супроводі священика взяв участь в святкуванні Дня Республіки «ДНР» (річниці псевдореферендума) у м. Донецку. Як в російському прислів'ї: «Станцюю і вашим і нашим ...». 
 
Чи може напевно таким особливим чином єпископ УПЦ МП «протестував» проти війни на Донбасі - стоячи на трибуні поряд з ватажками терористів і вітаючи їх святкування.
 
Свого часу Спаситель засвідчив лукавство фарисеїв і первосвященників, поставивши їм просте питання: хрещення Іоанове було з Небес чи від людей?
 
Взявши цей спосіб за приклад, вважаю, що замість багатьох виправдань сумнівної щирості, які покликані рятувати залишки репутації Московського Патріархату в Україні (УПЦ МП), отцю Миколі Марущаку, як очільнику УПЦ МП на Нікопольщині достатньо дати просту та однозначну відповідь, як навчає Євангеліє, «так» або «ні», всього лише на кілька питань:
1. Чи вважаєте Ви, що для України краще бути частиною Росії?
2. Чи вважаєте Ви Крим окупованою російськими військами частиною України?
3. Чи вважаєте Ви Росію агресором щодо України?
4. Чи вважаєте Ви, що на Донбасі відбувається внутрішньоукраїнська громадянська війна, в якій Росія не є стороною конфлікту?
5. Чи вважаєте Ви воїнів, які загинули, захищаючи Україну від російської агресії, героями, пам'ять про яких достойна шанування?
6. Чи вважаєте Ви українських військовослужбовців, які беруть участь в АТО на Донбасі, учасниками братовбивчої громадянської війни, які беруть участь у каральних операціях київської влади проти населення Донбасу?
7. Чи вважаєте Ви, що Україна повинна припинити збройний опір на Донбасі та погодитися на мир за будь-яку ціну та на будь-яких умовах?
8. Чи бажаєте Ви, щоби Україна зупинила російську агресію, перемогла агресора і відновила свій суверенітет на всій території, включаючи Донбас і Крим?
 
Нам буде досить почути слова благочинного "так" або "ні", без всяких "з одного боку … з іншого боку", "так, але ..." – і більше не треба нічого говорити.
 
Бо дивлячись з висловлювань багатьох священнослужителів УПЦ МП «страждання» за Кремль подають як страждання за Христа.
Те що священики УПЦ МП на Донбасі є духовними ідеологами "Русского мира" то це ми пам`ятаємо ще з часів коли російські війська тільки - тільки стояли на кордоні з Україною. Вже тоді, Донецький Митрополит Іларіон (Шукало), коли в нього на єпархіальних зборах питали його клірики: «Що робити владико? На кордоні вже стоїть російська армія». Той відповідав: «що будемо зустрічати, як наших визволителів, хлібом і сіллю". 
Далі хочу перейти до іншого питання, яке зачепив настоятель Спасо – Преображенського собору міста Нікополь. 
 
Отець Микола Марущак, трішки перегортає факти стосовно того, що Православні Церкви, як Єрусалимська, Еладська, Грузинська, Румунська та Російська мають таку ж незалежну (тобто Помісну) Церкву як і в Україні. Це є неправда, і отець Микола це чудово знає!  
 
Українська Православа Церква Московського Патріархату не є Помісною, а лише користується правом широкої автономії, тобто кандидата після обрання на Київську кафедру затверджує лише Патріарх Московський. Помісні Православні Церкви не роблять цієї процедури, бо є незалежні як адміністративно так політично! 
 
До речі, ми глибоко переконані, якби в Україні була б єдина Помісна Українська Православна Церква з центром у Києві, то ніяких би АТО сьогодні б не було.
 
В далеких 2000-х митрополит Одеський Агафангел (Саввін) УПЦ МП казав, що Львів – це наша Чечня, тільки хочу зробити поправку, що зі Львова вона переїхала на Донбас, де протягом двадцяти років п’ята колона у вигляді Московської Патріархії давала гарну підпитку для виховання таких антиукраїнську настроїв.     
 
Церква ж Російська, яка незаконно розколола Руську (тобто українську) Православну Церкву  Київської Митрополії Константинопольського Патріархату ще у XV-му столітті, теж знаходилась 141 рік  в такому ж самому положенні, як наша Церква Київського Патріархату зараз. Але ми переконані, що незалежність, як церковна так і територіальна просто так ніколи і нікому не дарувалась, а здобувалась у боротьбі.  Віримо, що Україна отримає цю духовну незалежність в боротьбі за територіальну. До речі, Російська Православна Церква не мала свого визнання 141 рік, поки корупційним шляхом (симонії) не закупила  Патріарха Вселенського Діонісія у 1686-му році, котрого після цього шахрайського вчинку, через два місяці, посунуть з Патріаршої кафедри і позбавлять сану саме за хабарництво у наданні автокефалії.   
 
А стосовно об’єднання, отець Микола зазначив, що немов воно вже відбувається. Приклад він навів, як з Київського Патріархату декілька років тому до них прийшов священик і його прийняли і перерукопоклали. То я можу сміливо засвідчити факт, бо я є сам неодноразовим свідком  того, як до нашої єпархії щороку приходять десятки священнослужителів з УПЦ Московського Патріархату і наш архієрей декого з них приймає, але ж це зовсім не називається об’єднанням, а лише переходом з однієї юрисдикції в іншу.      
 
Ми знаємо, як за часів батька отця Миколи, протоієрея Анатолія Марущака, у 80-х роках було ставлення до усього українського. Варто згадати лише про адаманта українського православ’я на Нікопольщині отця Авакума Зайця, якому навіть не дали завершити Божественну літургію і вигнали з храму сучасні пастирі храму Різдва Божої Матері на 3-му кварталі. Вони привселюдно на подвір’ї спалили усю богослужбову та духовну літературу українською мовою, ганебно принижуючи отця Авакума, а увесь цей сатанинський чин ці «канонічні законники» називали: «изгнание зайца». Таке об’єднання нам не потрібно!     
 
Якщо протоієрей Микола каже про об’єднання в єдину Помісну УПЦ, то треба говорити в контексті миру та любові, а не робити закиди про те, що ви «розкольники», «безблагодатні» і «анафематствовані»,  як він регулярно ретранслює цю думку з амвонів. 
Зазначу, що деяким і анафема не завадить увійти у Царство Небесне, а когось і канонізація не врятує від гієни вогненої. 
Це теж саме, що мирячись люди, будуть казати «давай жити в дружбі, але ти все рівно негідник». Зовсім не так ми уявляємо собі такий мирний діалог для консенсусу, вірно ж? 
 
Так само і в церковному питанні. РПЦ МП та РПЦ Закордонна після об’єднання, не перерукопокладала архієреїв і священиків, не перехрещувала віруючих, але одразу вони стали і канонічні і благодатні. Теж само відбувалось і з архиєреями УАПЦ в діаспорі, яких Константинопольський Патріархат прийняв до себе у сущому сані без усіляких перерукопокладань. 
 
Але нашу Українську Православну Церкву Київського Патріархату не влаштовує такий «мир» у кремлівському рабстві, який задовольняв хоч і не всіх, але в більшості архієреїв РПЦ Закордоном.
 
І до речі, якби в Україні не було УПЦ Київського Патріархату, то УПЦ МП давно б вже перетворилась на модель Білоруського екзархату, або ще гірше в рядову південну митрополію Російської Церкви. 
 
То як отець Микола закликає до миру і єдності, то він дуже влучно каже, що ми повинні дотримуватись мінських домовленостей, але наші мінські домовленості повинні розпочинатись з нашого власного серця і душі, де б любов огортала всіх нас. 
Бо за вітхозавітніми законами, які сьогодні панують у сучасному світі «око за око» ми всі стали сліпими. Гнів переповнює наших людей і в цьому накалі ми повинні розрядити цю атмосферу любов’ю, милосердям і всепрощенням.     
 
Але як ми можемо іншим казати про цю братську любов, всепрощення і єдність, коли між нами самими духовенством УПЦ КП і УПЦ МП її немає. Будемо молитись, що б ми не перетворились в дороговкази, які іншим вказуємо шлях, а самі стаємо на місці. Наша мета полягає в тому, що ми повинні об’єднуватись, а не битись за об’єднання. 
 
Єднання і мир повинен починатись з нашого серця на місцях. Наша Українська Православна Церква Київського Патріархату у Нікополі готова до такого місцевого діалогу. Можу запевнити, що нікопольське духовенство УПЦ Київського Патріархату щирі в своїх намірах до миру та порозуміння, що приведе нас до єдиного престолу Божого в любові один до одного зі словами: «Христос посеред нас»! 
 
А для початку пропонуємо нікопольській владі створити при міській адміністрації «Духовну Раду Церков», куди б входили усі традиційні конфесії нашого міста для консолідації і духовного миру в нашому славетному козацькому місті, ім’я якому перемога над усіма ворогами нашої Віри, нашої Батьківщини, нашого краю!    

Христос Воскрес ! Воістину Воскрес !

Ієродиякон Меркурій (Скороход) прес-секретар Нікопольського благочиння Дніпропетровської єпархії УПЦ Київського Патріархату 

Коментар прес-секретаря Нікопольського благочиння УПЦ Київського Патріархату 
На фото: Ліворуч, духовенство УПЦ КП на чолі з благочинним Нікопольського району ігуменом Никифором (Салімоновим) біля меморіалу слави пам’яті воїнам ІІ-ї Світової Війни 9-го травня 2015-го року у місті Нікополь. 
Праворуч духовенство УПЦ МП м. Нікополь. 


Больше комментариев на страницах газеты "ГОРОД Никополь" в соцсетях:

 facebooktelegram,  twitter,Google +, и видео на нашем канале: Канал на youtube


 

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.

16 комментариев

szlahta 15 мая 2015 18:02
16 травня 2015 року у Нікополі о 7.00 на майдані перед міською радою
(біля глобусу) відбудеться МІЖКОНФЕСІЙНА МОЛИТВА ЗА МИР, ЄДНІСТЬ і ЩАСЛИВУ ДОЛЮ
ДЛЯ НІКОПОЛЯ І ВСЬОГО УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ.
Після молитви жителів прибережних вулиць Дніпра і всі небайдужих людей Нікополя запрошуємо 16 травня 2015 року з 10.00 до 12.00 взяти участь в акції по очищенню берега Дніпра на ділянці між провулками Морської і Знаменській, куди незабаром Ви і Ваші діти прийдуть купатися.

При собі мати рукавиці.
Допоможемо Дніпру – допоможемо собі!
Ініціативна група
Юрій Бабінін
  • +2
Pаиса 15 мая 2015 18:16
Прочла третью часть поста, хватило...
Господи, дай всем священникам мудрости, и огради их от участия в политике, и отдели их о государственных дел, чтобы они о тебе, Господи, и о Заповедях Твоих Святых, вспоминали почаще!!! Аминь.
  • +2
Алексей Савченко 15 мая 2015 20:16
Цитата: Pаиса
відбудеться МІЖКОНФЕСІЙНА МОЛИТВА ЗА МИР, ЄДНІСТЬ і ЩАСЛИВУ ДОЛЮ

Даосисты вперемешку с вудуистами будут кричать "Пх’нглуи мглв’нафх Ктулху Р’льех вгах’нагл фхтагн"?
Не, коллеги, я - пас.
--------------------
"-Меня часто спрашивают, за что мы сражаемся? Могу ответить: Перестанем сражаться - тогда узнаете"
У. Черчилль
  • 0
Честный 15 мая 2015 20:35
Молодий монах Меркурій має світську і духовну освіту. Він, як громадянин
України дав своє бачення сьогодення, як в державі, так і в Церковній
сфері, читачі сайту можуть поділяти його думки чи ні.
На прямі запитання повині бути й прямі відповіді в сані ти, чи без сану.
Тут головне, що ти громадянин України і живеш в цій країні за рахунок
громадян цієї країни, на пожертви цих громадян.
  • +1
Pаиса 15 мая 2015 20:56
Цитата: Алексей Савченко
Не, коллеги, я - пас.

Алексей, пpизнавайтесь, как вам в эпоху оптоволоконных технологий удалось коммент Шляхты подписать моим именем?))
  • +1
Алексей Савченко 15 мая 2015 21:05
Цитата: Pаиса
Цитата: Алексей Савченко
Не, коллеги, я - пас.

Алексей, пpизнавайтесь, как вам в эпоху оптоволоконных технологий удалось коммент Шляхты подписать моим именем?))

О, Раиса, Вы заметили))) признаюсь, я сильно на это рассчитывал. итак, рассказываю лайфхак
1. В комменте Шляхты выделяете то, что хотите процитировать
2. Кнопку "Цитировать" нажимаете не под комментарием Шляхты а под комментарием Раисы
3. Наслаждаетесь произведенным эффектом.
_______________________________________________
признаюсь честно: я не нарочно )) простите)))
--------------------
"-Меня часто спрашивают, за что мы сражаемся? Могу ответить: Перестанем сражаться - тогда узнаете"
У. Черчилль
  • +2
Pаиса 15 мая 2015 21:12
Цитата: Алексей Савченко
О, Раиса, Вы заметили)))

Алексей, Ваши комменты не пpопускаю никогда, всегда остpоумно и по делу))
Цитата: Алексей Савченко
признаюсь честно: я не нарочно ))

Вот у меня однажды тож такой фокус получился, не знаю как))
  • +1
Виктор Артеменко 15 мая 2015 21:20
Скажите а зачем на сайте личка?
В тему только Честный, и немного Алексей Савченко.
Зачем читателям ваша переписка? Соблюдайте правила, пожалуйста
--------------------
С уважением, Виктор Артеменко
050 7085305, 096 9727785
https://www.facebook.com/profile.php?id=100001389104493
  • +4
Копчик С. 15 мая 2015 22:56
Коротко: Я не верю!
Не верю никому;
Не верю в народную силу,
И Голосу своему.
Не верю политикам сытым,
Не верю голодным ворам,
Заученным фразам избитым,
Законам и букварям!
Не верю, когда обещают
Нам ад или рай. А себя
Неверующим считаю;
В неверии сила моя….
Стосовно мене, це жарт. Я не вірю робітникам церкви ( робітникам, бо сан духовника треба заробити довірою людей), після надрукованого Шипко на церковних плакатах. Не вірю Порошенко після Дебальцево та його заяви: Це плановий вихід військ. Не вірю Яценюку, вірю тільки що так він кулю в лоба схлопоче з такими реформами. Але вірю в Вищу Силу - Бога. Людина без віри - представник тваринного світу і не більше
  • +1
Копчик С. 16 мая 2015 00:09
Українська православна церква Московського патріархату зазвичай покірно копіює усе, що робить її керівництво. Україна очима УПЦ МП. Фото: http://news.sevas.com/ Офіційний сайт УПЦ МП публікує карту України без Криму і стверджує, що кримські парафії знаходяться на території Росії, повідомляють Патріоти України з посиланням на Релігію в Україні. Офіційна мережа сайтів Української Православної Церкви Московського патріархату використовує російські карти для позначення українських єпархій та парафій, про що свідчить розділ Сhurch.ua / karta. Зокрема, сайт УПЦ МП публікує карту України без Криму. Парафії УПЦ МП на анексованій РФ території також позначені як російські (“Росія, Республіка Крим …”). Пов’язано це з тим, що офіційна мережу сайтів УПЦ МП перейшла на російську платформу “Пріход.ру” і підключена до єдиної бази парафій РПЦ МП, яка формується в Москві. При цьому УПЦ МП не користується іншими інтернет-платформами і картографічними сервісами з використанням міжнародно визнаних карт, наприклад – безкоштовним Google maps.
Джерело: http://patrioty.org.ua/skandal-upts-mp-na-karti-podaruvala-krim-rosiyi/
  • +4
passionariy 16 мая 2015 01:01
Кто-то очень точно написал: Украинскую православную церковь московского патриархата нужно распустить. Поскольку она не украинская и не церковь.
  • +3
наталя 16 мая 2015 14:47
Цитата: passionariy




Кто-то очень точно написал: Украинскую православную церковь московского патриархата нужно распустить. Поскольку она не украинская и не церковь.

І це було б доречно. Але це повинні зробити самі віруючі. Просто перестати туди ходити.
  • +1
Андрей Ч. 16 мая 2015 19:06
Цитата: наталя
Цитата: passionariy

Кто-то очень точно написал: Украинскую православную церковь московского патриархата нужно распустить. Поскольку она не украинская и не церковь.

І це було б доречно. Але це повинні зробити самі віруючі. Просто перестати туди ходити.

Люди идут не в церковь как культовое место. Люди идут к Богу. А место, где человек может помолиться не столь важно. Вопрос, который поднят о московском или киевском патриархате, не могут решить даже "віруючі". Эта проблема может быть решена только на высшем уровне этого культового института, и может даже, с участием иерархов других конфессий.
  • 0
Алексей Савченко 16 мая 2015 19:36
Цитата: Андрей Ч.
Эта проблема может быть решена только на высшем уровне этого культового института, и может даже, с участием иерархов других конфессий.

Встречается поп и ребе. поп:
-мне, грит, недавно сон приснился... смотрю на твою синагогу- ужас: какие-то небритые мужики, дети орут, бабы коз доят. шум, гам... Ужас!
Ребе отвечает
- а мне про твою церковь тоже снилось. Заборчик такой побеленный, клумбы, цветочки, благолепие!
- и шо?
- и ни души...
--------------------
"-Меня часто спрашивают, за что мы сражаемся? Могу ответить: Перестанем сражаться - тогда узнаете"
У. Черчилль
  • 0
Честный 16 мая 2015 20:08
Согласен с коментаторами, что есть воцерковные верующие и есть верующие
не воцерковные. Молиться можно не только в Церкви, в Церьковь ходят
к священику которому верят, так как каяться и просить отпущения
греха, можно у священослужителя, что намного грешнее кающегося.
Думается грех среболюбия присущ многим в рясах и чем выше сан, тем он
увеличивается, призывая к умерености и смирению, прочим ограничениям, сами
этому не следуют.
  • +1
Митрополиту Хмельницькому і Староконстантинівському Антонію УПЦ МП
полк спеціального призначеня "Азов" висловив подяку "за допомогу в справі
захисту Української держави. Ваша громадянська позиція і підтримка нашого
полку надихає нас на подвиги. Ви - наша надійна опора. Ваша підтримка -
це наша перемога". Це я до того у кого яка громадянська позиція. Сан Митропо-
полита дуже високий і він однозначно висловив свою громадянську позицію і
діями показав своє відношеня до війни на Сході, своє відношеня до цих подій
висловив і монах Меркурій з УПЦ КП, а тепер порівняйте з ними громадянську
позицію о.Миколи /Марущака/. Монаху і Митрополиту їх сан не заважав висловити
свою громадянську позицію, хоть вони і різних конфесій. Все залежить від
особистих якостей і поглядів громадянина в сані він чи ні.
  • 0

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.