На, жаль конфлікти з Нікопольським УЕГГ продовжуються. Не дочекавшись хоча б якогось рішення міської ради та нашого «захисника» Токар Р.І. , а також не отримавши підтримки від депутатів, кожен з мешканців почав вирішувати свою проблему з «недоторканим» підприємством самотужки. І ось що довелося з‘ясувати мені, спираючись на особистий досвід.
Ситуація знайома – замінили старий прилад на новий в приватному будинку.
Замінили без втручання в газову систему і без переміщення, тобто, поставили там, де стояв. Пишемо заяву до Нікопольського УЕГГ про внесення змін до проекту в зв‘язку з самостійною заміною газової колонки та АГВ120 на ОАГВ «Маяк» вітчизняного виробництва, який виготовлений згідно вимогам ГОСТ 20548-93, ТУ 428.2-21189935.004:2006 та який відповідає діючій технічній документації і визнаний придатним для експлуатації. Звернувшись в «Єдине вікно», ви не з‘ясуєте, скільки це буде вам коштувати, хоча, відповідно до Постанови НКРЕ №426, п.2.3 «Газопостачальне підприємство несе відповідальність за надання інформації про розмір плати за виконання додаткових робіт.» Ну повинен же споживач знати, скільки треба сплатити за ту чи іншу роботу.
Але ні, цього вам в Нікопольському УЕГГ ніхто не скаже. Але котел вже відключили, поставивши пломбу. І це в опалювальний сезон. Тобто, користуючись монопольним становищем, розуміючи, що в холодній хаті ніхто довго сидіти не захоче, Нікопольське УЕГГ починає діяти. Виготовляється ескіз. Багато хто з нас не знає діючого законодавства, яким керується Нікопольське УЕГГ в своїй діяльності, і , довіряючи особі, яка виконує цей ескіз, отримує його,засвідчивши це своїм підписом. При цьому ми сплатили роботи по виготовленю ескізу в сумі 193гр.
Але, ознайомившись з цим документом , я була, м‘яко кажучи , шокована , бо замість двох заявлених газових приладів до ескізу були внесені : заміна лічильника G - 6 на G -4; заміна пробкового крана на вводі на шаровий Dу -32; сигналізатор газу «Страж» УМ-005.
При особистому спілкуванні з головним інженером Нікопольського УЕГГ Оліфер О.А. було з‘ясовано, що заміна пробкового крану на шаровий внесена в ескіз з посиланням на ДБН В 2.5-20-2001. Але дані норми поширюються на «проектування, будівництво нових, розширення, реконструкцію, технічне переобладнання и експлуатацію систем газопостачання. Вимоги цих Норм є обов‘язковими для організацій і підприємств, юридичних і фізичних осіб, які здійснюють проектування, будівництво і експлуатацію систем газопостачання незалежно від форм власності і належності.
Але я не є особа, яка займається проектуванням, будівництвом і експлуатацією системи газопостачання. Я – споживач. Внутрішньобудинкова система була взята в експлуатацію Нікопольським УЕГГ в 1998 році і виключно експлуатаційне спеціалізоване підприємство газового господарства Нікопольське УЕГГ несе відповідальність за експлуатацію, обслуговування та ремонт газопроводу.
Тобто, змушуючи міняти пробкові крани на шарові, Нікопольське УЕГГ намагається зробити реконструкцію зовнішньої газотранспортної системи за рахунок споживача, що заборонено законодавством. Посилання на ДБН В2.5-20-2001, які діють на заміну СНиП 2.04.08-87 та СНиП 3.05.02-88 є некоректним, бо, відповідно до п.4.5.1 Правил Беспеки, на газопроводи та газове обладнання, яке розміщене після відключу вального пристрою на вводі по ходу газу, в житлових і громадських будинках, комплексах і спорудах розповсюджуються вимоги СНиП 2.08.02-89, тобто, вимоги ДБН В.2.5-20-2001 НЕ ДІЮТЬ НА ЗАМІНУ СНиП 2.08.02-89. Отже, вже виходить що ніякі крани міняти не потрібно.
Лічильник газу G-6 був встановлений в 1998р, взятий в експлуатацію, проходив повірку і ніяких притензій до нього не було. Споживання газу за годину відповідає параметрам цього лічильника. З якого дива потрібна заміна, пан Оліфер О.А. так і не зміг відповісти та щось пояснити. Отже, вже виходить, що і лічильник міняти не потрібно.
Сигналізатор загазованості «Страж», який був включений в ескіз без попереджень та без роз‘ясен його необхідності, відповідно до Правил Беспеки систем газопостачання України, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 01.10.97р., та зареєстрованного в Мінюсті України 15.05.1998р. за №318/2758, ставиться, відповідно до п.4.5.27 цих Правил, в житлових будинках і громадських будівлях з масовим скупченням людей (видовищних споруд, учбових і лікувальних установах, гуртожитках тощо), а також вбудованих і прибудованих до громадських і житлових будівель котельнях.
В моєму будинку постійно знаходиться, максимум, дві особи. А ОАГВ «Маяк» є водонагрівач і прирівнювати його до котельні не можливо. Тому прилад загазованості «Страж» може бути лише рекомендований до застосування, але аж ніяк не обов‘язковий . Я не бачу доцільності застосування такого приладу в своїй оселі, бо це тягне додаткові фінансові витрати, не передбачені моїм бюджетом. Відповідно до п.1.4.4 Правил Беспеки, відповідальність за справний стан і безпечне користування газовими приладами і апаратами, що встановлені в житлових будинках, які належать громадянам на правах особистої власності ПОКЛАДАЄТЬСЯ НА ЇХ ВЛАСНИКІВ. Отже, внесення приладу загазованості «Страж» в ескіз без попереднього погодження зі мною, є перевищення повноважень, що суперечить чинному законодавству.
Таким чином, отримавши заяву на заміну лише одного приладу, Нікопольське УЕГГ, фактично, робить, як вони говорять, реконструкцію газової системи. Але чи замовляли ви ці роботи? Чи мають право вони це робити? Ні. Бо внутрішньобудинкова система газопостачання – це є ваша власність. Вами вже одного разу були замовлені ТУ, виконані та Нікопольським УЕГГ ця система була взята в експлуатацію. Нікопольське УЕГГ займається виключно експлуатацією цієї газової системи та надає послуги з газопостачання, і вирішувати, коли робити реконструкцію цієї системи і які додаткові прилади вносити має лише власник.
Як вказується в п.4.5.7. Правил Беспеки « Переміщення і заміна приладів і апаратів проводиться СПГГ або газовими службами підприємств з урахуванням вимог нормативних документів і внесення змін в технічну документацію».Я розумію, що відсутність чіткої заборони в законодавстві щодо самостійної заміни газових приладів не означає – що це дозволено. Але, виходячи з законодавства, відповідальність за це несу лише я. Було б доцільно звернутися і до пана Ковтонюка І І ,не порушувати відповідні закони, постанови та договори та не застосовувати до мене тих норм законодавства, які не передбачені для населення (споживача). Не наносити мені моральної та матеріальної шкоди своїми діями.
Саме матеріальної шкоди. Бо ця, так звана «реконструкція» обійдеться десь 3000- 3500гр. А насправді завдання Нікопольського УЕГГ зводиться ЛИШЕ ДО ВІДКЛЮЧЕННЯ ТА ПІДКЛЮЧЕННЯ газового приладу з подальшим внесенням змін до проектної документації. При цьому не потрібно ніяких нових ТУ та ніякої модернізації. Все інше і є матеріальна шкода і вимагання. Ось таким чином на нас з вами заробляє Нікопольське УЕГГ. Чому ж мовчить наша міська рада, наш орган місцевого самоврядування, основним завданням якого є захист прав, свобод та інтересів громади. Чому ви вкладаєте в голови громадян, що це власник, монополіст і з ним нічого не вдієш.І поки ми чекаємо на це відповіді, скористаємося досвідом Вінницького обласного територіального відділення Антимонопольного Комітету України, який виніс рішення від 27 серпня 2012р.Цитата: «Якщо газовий прилад ставиться на те ж місце, відпрацьовані гази виходять у той самий отвір, у цьому випадку нові ТУ не потрібні, треба лише внести зміни до існуючих.
Так що «Вінницягаз» не має права брати гроші за заміну старих колонок, котлів, газових плит на нові, а також за припинення чи відновлення газопостачання».Кінець цитати. Відповідне рішення виніс Господарський суд Вінницької області, підтвердивши рішення Вінницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо визнання факту зловживання ПАТ «Вінницягаз» монопольним становищем. Звичано, кожному з нас самому вирішувати, як діяти. Платити не відомо за що, чи спробувати відстояти свої права.Читайте Постанови НКРЕ, Постанови КМУ та чинне законодавство.Врахуйте принцип верховенства права в Україні (ст..8 Конституції України), та те, що всі рівні перед законом (ст.24 Конституції України), а також те, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством(ст.. 19 Конституції України)
З повагою
Голова ГО «Громадський контроль»
Шутько Н.С.
p/s 7.11.2003 р. Я зателефонувала до Дніпропетровського обласного територеального відділення Антимонопольного комітету України (49004 м. Дніпропетровськ, пр. Кірова 2) тел. 0(2) 742-86-12 ; 0 (2) 745-40-44 – порушення на ринку газопосточання), і мені підтведили, що всі ці дії Нікопольського УЕГГ є незаконними та протиправними. Залишається написати відповідну заяву і чекати.
Давайте діяти...!
17 комментариев