Згідно нормативно-правових актів та розяснень КМУ мета реформи – децентралізація влади в Україні через реформування органів місцевого самоврядування (місцевих рад) шляхом створення обєднаних спроможних територіальних громад – самостійних адміністративних центрів, які відповідають наступним критеріям:
чисельність населення складає 5-6 тисяч чоловік і кадровий потенціал якого здатний забезпечити потреби громади у послуг соціальної сфери (в медицині, освіті, культури і т.п.); наявність обєктів нерухомості для надання громаді послуг соціальної сфери;
наявність субєктів господарювання – платників податків, здатних забезпечити фінансування діяльності громади.
Які б назви не застосовували до запропонованої моделі реформування місцевого самоврядування Нікопольського району (добровільне обєднання територіальних громад, створення спроможних обєднаних територіальних громад чи інші) суть моделі – це адміністративно-територіальна реформа району: зміна не лише назви адміністративних одиниць та меж територій, а й зміна місцевого самоврядування та місцевих органів державної влади, під привабливим визначенням – самостійні адміністративні центри.
В результаті реформи в населених пунктах, що ввійшли до складу обєднаної територіальної громади:
припиняють діяльність селищні, сільські ради; обирається рада територіальної громади, селищні та сільські старости;
створюються виконавчий орган обєднаної громади (самостійний адміністративний центр) на зразок місцевої (районної) державної адміністрації.
Фінансування діяльності виконавчого органу та соціальної сфери громади здійснюється з місцевого бюджету. Субєкти господарювання, які розташовані на території обєднаної громади сплачують до бюджету громади податки передбачені статтями 69, 69-1 Бюджетного Кодексу. До реформи сплачували до бюджетів вищого рівня, а потім ділили.
Розглядаючи питання щодо реформування місцевого самоврядування (далі – реформа) Рада Спілки враховувала наступні обставини та умови.
Перше.В результаті реформування:
площа обєднаної територіальної громади дорівнює загальній площі територій, які обєднались. Площа не зміниться
аналогічно не зміниться чисельність та склад населення
обєкти нерухомості, в т.ч. соціальної інфраструктури, нові не зявляться.
кількість і склад субєктів господарювання – платників податків на території не зміниться. Відповідно і розмір надходжень до бюджету податків не збільшиться.
Друге.
В даний час здійснюється реформування державних контролюючих органів (ДФІ, ДФС) та правоохоронних органів. Як наслідок не виконуються завдання по захисту державних та громадських інтересів, забезпеченню законності та правопорядку. Процвітає корупція, казнокрадство.Третє.
Реформування місцевого самоврядування, місцевих органів державної влади потребують часу (проведення місцевих виборів, створення відповідних органів в обєднаних громадах та організації їх діяльності). Наслідок - в період реформування дезорганізація діяльності місцевого державного апарату.Четверте.
Одним з болючих питань реформи фінансування створеної спроможної обєднаної територіальної громади, яка змушена буде самостійно на власному кадровому потенціалі, на власних обєктах інфраструктури за рахунок місцевого бюджету забезпечити належний рівень надання послуг у сфері освіти, культури, охорони здоровя, соціального захисту, житлово-комунального господарства.Це передбачає необхідність не лише створювати відповідні заклади, а й фінансувати ці заклади та діяльність апарату самостійного адміністративного центру ради обєднаної громади чи виконавчого апарату подібного до апарату місцевої держадміністрації (в РДА апарат 40 чоловік). Цей апарат зобовязаний забезпечувати економічну ефективність та діяльність соціальної сфери громади.
До сьогоднішнього дня влада не оприлюднила конкретні проекти (варіанти) реформування Нікопольського району з наступними відомостями:
1. Кількість та склад запропонованих обєднаних громад району.2. Відомості по кожній обєднаній громаді району:
перелік закладів та обєктів соціальної сфери, витрати на забезпечення їх діяльності.
структура адміністративного апарату громади, обсяг витрат на забезпечення його діяльності
3. Очікуваний обсяг та склад доходів громади згідно ст.64 та ст.69 БК.
Лише на підставі цих відомостей можна робити висновки про доцільність реформування Нікопольського району, а не діяти за народним прислівям «Запряжу я бугая, куди люди туди й я»
Слід врахувати, що в даний час на сході України ведеться війна, наявний дефіцит бюджету. Живемо в борг. Від траншу до траншу.
В умовах війни жодна з країн не проводила адміністративну територіальну реформу.Рада Спілки вважає, що проведення реформи місцевого самоврядування за вище приведених обставин та умов є не доцільним.
«Урапатріоти» від влади шантажують населення заявами, що в разі не проведення реформи (не створення обєднаних територіальних громад) фінансування соціальної сфери громад району, які не обєднались буде припинено або що найменше значно скорочено. Місцевим радам пропонували прийняти рішення про передачу обєктів нерухомості закладів соціальної сфери (школи, дитсадки, будинки культури) з комунальної власності громад до комунальної власності району. І такі рішення приймались. Шантаж триває.
Вважаємо ці дії спрямованими на дискредитацію влади, що найменше олігофренією («скудоумием»).
Вважаємо за необхідне звернутись до вищих посадових осіб держави за розясненнями питання фінансування закладів соціальної сфери району.
Дискримінація населення громад за ознакою обєднані чи необєднані неприпустима.
В травні 2015 року в звязку з появою проекту обєднання громад Червоногригорівської селищної ради, Дмитрівської сільської ради та Придніпровської сільської ради з центром в с.Придніпровське з підробленими відомостями про ініціювання цього проекту Червоногригорівською громадою 02 червня 2015 року Червоногригорівська селищна рада прийняла рішення №747-45/VI:
1. Не ініціювати добровільне обєднання територіальної громади смт Червоногригорівка з суміжними територіальними громадами .2. У разі отримання пропозицій про добровільне обєднання територіальних громад з територіальною громадою селища Червоногригорівка:
провести громадське обговорення отриманих пропозицій;
питання щодо добровільного обєднання територіальної громади Червоногригорівки з територіальними громадами, які запропонували обєднання вирішити шляхом проведення референдуму (ст.7 ЗУ «Про місцеве самоврядування»)
Рада Спілки «Суспільний захист справедливості»
5 комментариев