В.О. Нікопольського міського голови
Фісак А.П
Від Шутько Н.С. члена територіальної
Громади м. Нікополь
Шановний Андрій Петрович!
Вже вкотре тисячі мешканців м.Нікополь звертаються до Вас з вимогою виконання Ваших прямих обов‘язків – захисту прав та інтересів членів територіальної громади м.Нікополь. Вже вкотре звертаємося до Вас використати всі надані Вам повноваження для вжиття заходів щодо врегулювання питання, пов‘язаних з повіркою засобів обліку води КП «Нікопольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Нікопольської міської ради (далі – КП «НВУВКГ» НМР). Відповіді на листи, які направлялися на Ваше ім‘я з метою інформації та реагування, отримувалися за підписом зас. міського голови С.М.Донець. Остання відповідь від 16.01.15р. відверто здивувала. (копія додається).
В своїй відповіді зас. міського голови С.М. Донець від 24.10. 2014 р. № 3454 (копія додається) посилається на Постанову КМУ від 01.06.2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово - комунальні послуги» , якою нібито керується КП «НКУВКГ» НМР та на те, що ще з 2010 р. ця організація розпочала укладання договорів на сервісне обслуговування. Але шановний С.М. Донець не враховує, що сьогодні вже лютий 2015 року і законодавство суттєво змінилося. До Постанови №869, на яку посилається С.М. Донець, внесені зміни Постановою КМУ № 532 від 01.10.2014 р., про яку вказувалося в листі від 12.01.2015 р.( копія додається). До того ж Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» діяв і діє досі і ст..17 говорить:
« 4. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.»
Тому не може стояти питання - виконувати чи не виконувати Постанову КМУ і не С.М.Донцю це вирішувати.
Нормативно правова база свідчить про право споживача на періодичну повірку засобів обліку та вказує на обов‘язок виконавця проводити повірку та контролювати міжповірковий інтервал. Витрати на повірку мали бути передбачені виконавцем у відповідному тарифі. Чи робиться щось в цьому напрямку з відповіді С.М. Донець не можливо встановити.
Бездіяльність як виконавця послуг ( невиконання своїх обов‘язків, визначених нормативно-правовими актами щодо здійснення контролю міжповіркових інтервалів та забезпечення повірки засобів обліку води), так і Нікопольської міської ради призводить до ущімлення інтересів споживачів цих послуг - членів територіальної громади м. Нікополь.
За умов існування конкуренції на ринку, споживач мав би можливість, у разі не виконання виконавцем своїх обов‘язків, відмовитися від його послуг та обрати іншого виконавця, який дотримується норм законодавства. Але на сьогодні виконавцем послуги з водопостачання та водовідведення, як встановлено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, є суб‘єкти природних монополій та суб‘єкти господарювання, ліцензування діяльності яких вона здійснює і це наше комунальне підприємство «НВУВКГ» НМР - власність територіальної громади.
До того, посилання на « Рішення» Виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 10.08.2011 р. « Про встановлення цін на платні послуги, що надаються комунальним підприємством «Нікопольське виробниче управління водопровідно – каналізаційного господарства» та вважати ціни п.п.39-42 цього «Рішення» такими, що є платою за послугу з повірки лічильника є вільним трактуванням причини, з яких ця послуга є платною. Більш того, в п.п. 41-42 уточнюється, що це «вартість встановлення водяного лічильника (після ремонту)» Різниця між «повірка лічильника» та «ремонт лічильника» очевидна.
Встановлення терміну повірки лічильника води до 31 березня 2015 р та погрозою КП «НВУВКГ» НМР в разі пропущення строків неприйняття показів лічильників може призвести до необґрунтованих нарахувань за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, оскільки споживачі будуть змушені сплачувати за значно більшу кількість води, тим більше за умов різкого підвищення тарифів. Водночас, зважаючи на середні показники споживання, по факту такий обсяг води не споживатиметься. Але сам факт тиску, погроз та шантажу з боку КП «НВУВКГ» НМР потребує втручання Нікопольської міської ради і Вас особисто.
З метою запобігання порушення законодавства та недопущення перекладання на населення наслідків бездіяльності виконавців послуг, а також для запобігання нарахування споживачам плати за не спожиту воду , Нікопольській міській раді необхідно вжити заходів щодо врегулювання питань, пов‘язаних з повіркою засобів обліку води, зокрема:
1) Встановити порядок (механізм) та джерела фінансування забезпечення повірки засобів обліку води;
2) Визначити такі терміни (строки) здійснення повірки засобів обліку води, які б не призводили до ущемлення інтересів споживачів та забезпечити інформування про це у передбачений законодавством спосіб.
Шутько Н.С.
10 комментариев