Цього тижня в прес-центрі міської ради відбулось засідання тимчасової спеціальної комісії з вивчення питань пов’язаних з наданням послуг газопостачання населенню на території Нікополя під головуванням депутата міськради Олексія Алюшина.
На засіданні були присутні представники виконавчих органів, зокрема, начальник відділу комунального господарства УЖКГ Володимир Жилін, місцеві депутати, а також начальник внутрішньобудинкової служби газу Віталій Бондар. Обговорювали все ту ж наболілу тему, яка особливо актуальна перед початком опалювального сезону, – відключення цілих стояків будинків від газопостачання на тривалий період. Також поговорили про масові порушення норм та правил при обслуговуванні газових систем працівниками Нікопольського управління експлуатації газового господарства, величезні черги біля абонентської служби підприємства та багато інших питань. Завданням комісії було – розібратись у причинах подібних випадків і знайти взаємні з міськгазом шляхи вирішення проблеми.
Зі статистичних даних представника міськгазу стало зрозуміло, що зараз без газопостачання в місті залишається 31 стояк в будинках різних районів. Причому деякі люди чекають на «блакитне паливо» більше місяця, на що Віталій Бондар реагує досить спокійно. Мовляв, ми не можемо подавати газ, якщо є загроза його витоку, а наші працівники не мають можливості потрапити до кожної квартири, розташованої на стояку. Як стало зрозуміло зі жвавої бесіди під час засідання, не мати можливості потрапити до помешкання і не мати бажання – зовсім різні ланки одного ланцюга, які характеризують підприємство з газопостачання не з найкращого боку.
Потім Володимир Жилін, посилаючись на нормативні документи та достовірні факти, поінформував присутніх стосовно всіх пунктів, які на даний момент порушуються працівниками газового господарства. Одразу варто зазначити, що саме ці факти підтверджують статус міськгазу, як підприємства-монополіста, котре не бажає діяти в межах чинного законодавства, бо це йому не вигідно.
- Згідно з вимогами Положення про обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання житлових будинків міськгаз повинен здійснювати планово-технічне обслуговування за затвердженим графіком, який має надаватись до міської ради. Такий графік не надається. Ми маємо на увазі річний графік, а не щомісячний, який має певні відхилення від основного. Наступний момент: технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем має ґрунтуватись на планово-попереджувальній роботі. Та з вашого боку немає завчасного інформування абонентів. У процесі ПТО газівники зобов’язані проводити роз’яснювальну роботу серед власників та практичний інструктаж з правил користування газовими приладами. Після закінчення робіт в абонентській книжці має бути відповідний запис, підтверджений підписом абонента. Такий захід ведеться тільки на половину. Разом з тим, відповідно до правил надання населенню послуг з газопостачання, припинення газу абоненту ведеться шляхом перекриття запірних пристроїв – встановленням пломби або інвентарної заглушки перед газовим приладом чи на ввідному газопроводі. Замість цього, представники міськгазу вимикають повністю весь стояк, - констатує Володимир Жилін.
Причому всі наведені факти підтверджуються результатами перевірки контролюючих органів підприємства – Антимонопольним комітетом України та Держгірпромнаглядом.
Як бачимо, у всіх присутніх було про що запитати у Віталія Бондаря, але повної інформації від нього так і не вдалось отримати.
За словами представника підприємства, тривале відключення від газу цілих стояків пов’язане з тим, що в одній з квартир виникає загроза його витоку, але до неї немає доступу. Як стало відомо, у такому випадку ситуація класифікується як аварійна, тому має безперервно ліквідовуватись газівниками до повного завершення робіт. Та міськгаз іде більш легким шляхом. Разом з тим, у даному випадку спеціалісти мають вирішувати питання через несанкціоноване потрапляння в квартиру разом з балансоутримувачами помешкання та працівниками міліції. Або методом зовнішнього обведення квартир, звісно, з дозволу їхніх власників. З цього приводу Віталій Бондар попросив дієвої допомоги від владних структур, на що йому відповіли позитивно.
В процесі засідання також обговорили проблему постійних черг до абонентської служби міськгазу. Вона виникає через неналежну організацію її роботи та відсутність додаткових філій у віддалених районах Нікополя. З цього приводу пролунала оптимістична звістка про відкриття ще однієї філії абонслужби за такою адресою: вул. Микитина,10, яке відбудеться 9 жовтня. Констатуємо факт, про який було досить нелегко дізнатись: відбулось! Але абонслужба, на превеликий жаль, працюватиме тільки по четвергах. Навряд чи це якось зменшить практично цілодобові черги на території підприємства.
В результаті засідання вдалось домовитись про те, що диспетчер міськгазу щовечора телефонуватиме до відповідної служби міської ради та інформуватиме про адресне відключення газопостачання та його причину. Також стало зрозуміло, що представники місцевої влади готові допомагати міськгазу в роботі, яка стане запорукою нормальних умов життєдіяльності нікопольців.
А до жителів міста окреме прохання: вимагайте від працівників міськгазу документальне підтвердження їхніх робіт, тільки тоді претензії до підприємства матимуть законне підґрунтя.
Прес-служба міської ради
4 комментария